EL CONSELL COMARCAL DEL TARRAGONÈS GESTIONA LES INCIDÈNCIES DEL SERVEI DE RECOLLIDA D’ESCOMBRARIES
El Consell Comarcal del Tarragonès disposa d’un servei de gestió de les incidències que es puguin produir en la recollida d’escombraries, neteja viària i deixalleries.
Així, una empresa externa duu a terme el control de tots els serveis mitjançant un aplicatiu informàtic, via GPS, on es recullen les rutes i buidats dels vehicles adscrits a les diferents tasques, mantenint també inspeccions “in situ” a peu de carrer. I per altre costat, des de gener de 2021 hi ha una persona encarregada per la tasca específica de recepcionar i traslladar les incidències que es produeixen des dels respectius municipis a l’empresa adjudicatària de la recollida FCC Medio Ambiente SA. A tal efecte, s’ha habilitat un correu electrònic i un protocol on els municipis s’adrecen si detecten una incidència en el servei i des de la corporació comarcal es dona avís a l’adjudicatari per a corregir-la o reparar-la.
Durant el primer quadrimestre de 2021 s’han gestionat prop d’un centenar d’incidències, com per exemple contenidors que no s’han pogut buidar per obres a la via pública o vehicles mal estacionats, o danys dels camions de recollida al mobiliari urbà durant el servei. Com es fàcil pensar, els municipis més poblats i/o amb més densitat de xarxa viària són els que presenten un major nombre de situacions a resoldre.
Així mateix el Consell lliura cada mes als respectius Ajuntaments un informe detallat amb els serveis prestats per l’empresa adjudicatària de la recollida, segons la delegació efectuada, per a la seva conformitat, doncs cal recordar que l’objectiu final del mateix és satisfer les necessitats de la ciutadania i dels Ajuntaments.