EL PRESIDENT DEL CONSELL PARTICIPA EN UNA NOVA REUNIÓ DEL GRUP IMPULSOR DE L'ÀREA METROPOLITANA DEL CAMP DE TARRAGONA
Tarragona, 14 de juny de 2024 - El president del Consell Comarcal del Tarragonès, Salvador Ferré, va participar ahir en una nova reunió dels membres del Grup Impulsor de l’Àrea Metropolitana del Camp de Tarragona que ha permés avançar en la creació dels grups de treball dels àmbits considerats estratègics per a la seva futura constitució: residus, transport, energia, habitatge, cultura i atracció de recursos. El Palau Bofarull de la Diputació a Reus va acollir una nova trobada de representants dels membres del Grup Impulsor, presidit per la Diputació de Tarragona, i integrat pels municipis de Tarragona, Reus, Vila-seca, Constantí, la Canonja, Cambrils, Salou, Valls, a més de la delegació del Govern de la Generalitat a Tarragona i els consells comarcals del Tarragonès i el Baix Camp.
La constitució del grups de treball és fruit de l’anàlisi tècnic dut a terme per les diverses comissions, celebrades les darreres setmanes. Precisament, durant la reunió se'n van compartir les valoracions i conclusions que han permès concretar les actuacions previstes i definir el full de ruta a seguir.
De les conclusions extretes per la Comissió de Sostenibilitat se’n deriva la necessitat de crear un grup de treball per a la gestió dels residus al territori metropolità, així com de l’elaboració d’un informe sobre l’estat dels recursos hídrics. Fruit de l’anàlisi feta a la Comissió de Mobilitat, es va acordar la creació d’un grup de treball per a la gestió del transport públic que permeti, entre d’altres actuacions, l’elaboració d’una proposta d’abast i visió per a la gestió coordinada de la mobilitat, així com l’aportació de la visió metropolitana al futur Pla Director de Mobilitat del Camp de Tarragona, que es troba actualment immers en un procés participatiu. Per la seva part, a partir de les conclusions extretes de la Comissió de Desenvolupament Econòmic i Social es van constituir els grups de treball per a l’establiment d’un mecanisme de gestió de l’energia, un altre per a la gestió de l’habitatge i un altre per a l’elaboració d’una estratègia metropolitana d’atracció econòmica que enforteixi i reforci estratègies municipals de desenvolupament econòmic i social. A més, es va acordar establir un espai de treball per abordar aspectes relacionats amb el comerç i els nuclis urbans. Els diversos grups treballaran amb l’objectiu de presentar conclusions durant el primer trimestre de 2025.
Per últim, durant la sessió es va donar compte de la proposta del Conveni entre l’Àrea Metropolitana de Barcelona i la Diputació de Tarragona per al suport en la implementació d’un espai metropolità al Camp de Tarragona. Aquest acord pretén servir de mecanisme de relació continuada i estable per a l’intercanvi de bones pràctiques i experiències, així com una eina de suport bidireccional entre totes dues àrees metropolitanes.