NOVA SESSIÓ DEL CONSELL D'ALCALDIES DEL TARRAGONÈS
Tarragona, 22 de maig de 2025 - El Saló de Plens del Consell Comarcal del Tarragonès (CCT) va ser l’escenari el passat dimarts d’una nova convocatòria del Consell d’Alcaldies que l'ens supramunicipal celebra de forma periòdica durant l’any. Tots els alcaldes i alcaldesses del Tarragonès estaven citats el passat 20 de maig per tal de tractar i debatre temes d’interès general per a la comarca.
La sessió es va iniciar amb la benvinguda per part de Salvador Ferré, president del Consell Comarcal del Tarragonès. A continuació, va tenir lloc el primer punt previst en l'ordre del dia de la sessió, la presentació del "Tarragona Espai Comerç", a càrrec del Sr. Dani Milà, gerent de Mercats de Tarragona. Milà també va estar acompanyat per la consellera de Turisme, Promoció Econòmica i Comerç de l'Ajuntament de Tarragona, la Sra. Montse Adan.
Tot seguit, es va donar inici al segon punt de l'ordre del dia, en aquest cas la presentació de l'Energètica que amb el títol "Sumem esforços per fer real la transició energètica” va anar a càrrec del Sr. Santi Martinez, president de la companyia.
En acabar, va ser el torn de la directora dels Serveis Territorials al Baix Penedès, Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre del Departament d’Economia i Finances, la Sra. Isabel Maria Sanz, qui acompanyada pels tècnics de l'Insituit Català de Finances, els senyors Ivan Saura i Aleix Belart, van parlar sobre les línies de finançament que l'ICF ofereix als ajuntaments i als ens locals. La darrera de les intervencions va anar a càrrec del Sr. Jordi Royo, vicepresident de la Junta Permanent del Consell Consultiu Comarcal de la Gent Gran del Tarragonès i President de l’Associació de Gent Gran de Salomó, qui amb la intervenció titulada “Envelliment actiu al Tarragonès: Realitat, Oportunitats i Complicitats” va fer una crida a tots els alcaldes i alcaldesses allí presents a impulsar, des dels seus respectius municipis, polítiques actives dins l'àmbit de la gent gran.
Finalment, en acabar les presentacions, va tenir lloc un torn obert de paraula on representants dels diferents consistoris van poder plantejar els seus dubtes o compartir aspectes d'interès general.



